color palete

وب سایت های ارائه دهنده پالت های رنگی

طراحی و ترکیب رنگ یکی از نکات بسیار مهم در طراحی سایت ها، بنر های تنبلیغاتی، لوگو، پوستر و … می باشد. از این جهت انتخاب دامنه رنگ و ترکیب رنگ ها همیشه یک چالش برای طراحان گرافیکی بوده است که نیاز به دقت و تخصص و شناخت رنگ ها دارد و به طبع یک کار زمانبر و وقت گیر خواهد بود.

وجود پالت های رنگی و ابزاری برای ترکیب و شناسایی رنگ ها یکی از نیازهای طراحان گرافیکی می باشد. از این رو سایت هایی طراحی و ایجاد شده اند که این نیاز گرافیست ها را برآورده کرده و طراحان گرافیکی می توالنند در کمترین زمان ممکن به ترکیب رنگ های حرفه ای و دقیق و بصورت رایگان دسترسی داشته باشند.

در این مقاله سعی داریم تا چندی از بهترین سایت های ارائه دهنده پالت های رنگی را به شما معرفی کنیم.

Coolors

سایت coolors یکی از بهترین سایت هایی است که پالت های رنگی متنوع و زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند و کاربران با عضویت در این سایت می توانند پالت های رنگی خود را تا پنج طیف رنگی به صورت مستقل با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

coolors

colorhunt.co

colorhunt یکی دیگر از سایت های بسیار پر کاربرد در ارائه پالت های رنگی دارد. این سایت دارای رابط کاربری بسیار ساده و راحت می باشد که ترکیب های مختلف رنگی و گرادینت های  هماهنگ را ارئه می دهد. و کاربران نیز می توانند رنگ هایی که در پروژه های خود استفاده کرده اند ار به اشتراک بگذارند.

colorhunt

Colordrop

در این سایت می توانید با انتخاب هر رنگ کد رنگی آنرا دریافت کنید و می توانید مجموعه رنگ های مناسب برای یک پروژه را شناسایی و بکار ببرید. این سایت دارای بخش های مجزایی است از جمله بخش scane image که با بارگزاری تصویر در سایت، کد رنگ های تصویر را به شما نشان می دهد.

همچنین بخش flat در این سایت وجود دارد که با کلیک بر روی هر رنگ می توانید کد رنگی آن  با فرمت cmyk و rgb بدست آورید.

بخش Gradient Editor شما می توانید رنگ مورد نظر خود را بسازید و سپس کد  CSS را در سمت راست صفحه سایت بدست آورید.

colordrop

Colorion

Colorion سایت مفید دیگری است که شما می توانید با انتخاب یه رنگ خاص پالت های رنگی دارای آن رنگ را به شما نشان می دهد. در این سایت تا 5 رنگ وجود دارد و هر رنگی که شما خوشتان آمو با کلیک بر روی آن می توانید پالت ها و ترکیب های رنگی آن رنگ را مشاهده کنید.

این سایت نیز مانند سایت Colordrop دارای بخش گرادینت -Gradient Buttons- و دریافت کد CSS آن و همچنین بخش Image to Material Palette Tool یا  بارگزاری تصویر و دریافت کد های رنگی آن می باشد.

همچنین از بخش Material Design می توانید رنگ های متریال را بدست آورید.

FlatUI Design: در این قسمت نیز می توانید رنگ های فلت را برای طراحی های UI و UX را بدست آورید.

Colorion

Adobe Color CC

این سایت از سرویس ها و خدمات شرکت ادوبی است که شما می توانید پالت رنگی خود را از طریق ابزار دایره ای شکل موجود در مرکز صفحه با چرخاندن آن بدست آورید. همچنین کاربران می توانند با عضویت در این سایت پالت های رنگی خود را در اختیار دیگر کاربران قرار دهند. می توانید خروجی هایی با فرمت های rgb, cmyk, hsv, lab را در اختیار داشته باشید.

نکته قابل توجه در مورد این سایت این است که شما می توانید نرم افزار آنرا دانلود کرده و در سیتم کامپیوتری خود از آن استفاده کنید.

Adobe Color CC

 

Color Safe

در این سایت شما می توانید رنگ هایی با کنتراست مناسب  و خوانایی بالا و مطابق با دستورالعمل WCAG داشته باشید.

Color Safe

photoshopآموزشآموزش رایگانآموزش رایگان فتوشاپآموزش فتوشاپپالت رنگیسایت های ارائه دهنده پالت رنگیمقالات آموزشی فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *